ایصال ثواب کا احادیث مبارکہ سے ثبوت

ایصال ثواب کا احادیث مبارکہ سے ثبوت

سوال

کیا فرماتے ہیں مفتیان کرام اس مسئلہ کے بارے میں کہ اسلام میں ایصال ثواب کا کیا حکم ہے؟ قرآن و حدیث یا کسی صحابی کے عمل سے وضاحت فرمادیں۔ مرنے کے بعد(جیسا کے قرٓن سے ثابت ہے) انسان کے نامہ اعمال بند ہو جاتے ہیں اور اس میں کوئی کمی بیشی نہیں کی جائے گی، تو کس طرح اس کے لئے ایصال ثواب کر کے اس کی بخشش کریں؟

جواب

واضح رہے کہ ایصال ثواب کا ثبوت بہت سی احادیث مبارکہ سے ہے اور جس حدیث مبارک میں موت پر انسان کے اعمال کے منقطع ہونے کا ذکر ہے یہ اس صورت پر محمول ہے کہ میت کے لئے کوئی ایصال ثواب ہی نہ کرتا ہو، یا انسان نے اپنی زندگی میں ایسے اعمال ہی نہ کیے ہوں جن اعمال کا موت کے بعد بھی انسان کو برابر ثواب ملتا رہتا ہے۔

لما في روح المعاني:
’’وقوله تعالى: وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى بيان لعدم إثابة الإنسان بعمل غيره... واستشكل بأنه وردت أخبار صحيحة بنفع الصدقة عن الميت، منها ماأخرجه مسلم والبخاري وأبو داود والنسائي عن عائشة «أن رجلا قال لرسول الله صلى الله تعالى عليه وسلم: إن أمي افتلتت نفسها وأظنها لو تكلمت تصدقت فهل لها أجر إن تصدقت عنها؟ قال: نعم»... وقال بعض أجلة المحققين إنه ورد في الكتاب والسنة ما هو قطعي في حصول الانتفاع بعمل الغير وهو ينافي ظاهر الآية فتقيد بما لا يهبه العامل‘‘.(سورة النجم:[رقم الاية:26]،155/39:مؤسسة الرسالة بیروت)
وفي الصحيح لمسلم:
حدثنا يحيى بن أيوب... عن أبي هريرة، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم، قال:’’إذا مات الإنسان انقطع عنه عمله إلا من ثلاثة: إلا من صدقة جارية، أو علم ينتفع به، أو ولد صالح يدعو له‘‘.(كتاب الوصية، باب ما يلحق الإنسان من الثواب بعد وفاته، ص:716: دارالسلام)
وفي درالمختار:
’’(الأصل أن كل من أتى بعبادة ماله جعل ثوابها لغيره)‘‘.
وتحته في الرد:
’’قوله:(بعبادة ما) أي سواء كانت صلاة أو صوما أو صدقة أو قراءة أو ذكرا أو طوافا أو حجا أو عمرة، أو غير ذلك...وعنه أنهﷺ قال :اقرؤوا على موتاكم ‘‘.(كتاب الحج، باب الحج عن الغير، 12/4:رشيدية).فقط.واللہ تعالیٰ اعلم بالصواب.
دارالافتاء جامعہ فاروقیہ کراچی
فتویٰ نمبر:186/134